Veelgestelde vragen

Algemene vragen

1. Wat zijn jullie bedrijfsgegevens

  • Bedrijfsnaam: Retroparadise.nl (onderdeel van Edernet)
  • Plaats: Breda (geen winkelpand)
  • KvK-nummer: 61478318
  • Btw-identificatienummer: NL153581475B01
  • Website: www.retroparadise.nl
  • E-Mail: info@retroparadise.nl

Wij verkopen enkel via internet en hebben geen fysieke winkel. Afhalen is in uitzonderlijke gevallen mogelijk op een vooraf afgesproken tijdstip.

2. Wat zijn de openingstijden en waar kan ik jullie bereiken?

  • Maandag: 12.00u – 17.00u
  • Dinsdag: 12.00u – 17.00u
  • Woensdag: 12.00u – 17.00u
  • Donderdag: 12.00u – 17.00u
  • Vrijdag: 12.00u – 17.00u
  • Zaterdag: gesloten
  • Zondag: gesloten

Wij zijn via de e-mail te bereiken via info@retroparadise.nl. We streven ernaar e-mails op werkdagen binnen 24 uur te beantwoorden.

3. Heb ik garantie op aangekochte artikelen?

Ja, u krijgt standaard 30 dagen garantie op al uw aankopen. Werkt een spel of console binnen die tijd niet meer dan kunt u de spullen terugsturen en krijgt u een nieuw artikel of uw geld terug (dit bepaalt u zelf).

4. Hoe kan ik betalen?

Betaling is mogelijk via :

  • iDEAL
  • Vooraf betalen (internetbankieren)
  • Paypal
  • Bancontact / Mr. Cash
  • Contant (alleen bij afhalen)

5. Zijn de prijzen op de website inclusief BTW?

Ja, alle prijzen die op onze site worden vermeld zijn inclusief btw.

Verzending

1. Wat betaal ik aan verzendkosten?

De verzendkosten bedragen (binnen Nederland):

  • Pakketpost €6,95
  • Brievenbuspost €2,95
  • Complete games €3,50

In verband met de veiligheid en traceerbaarheid verzenden wij altijd per pakketpost wanneer het totaal bedrag €50,- of hoger is.

Bij elk artikel is te zien wat de verzendkosten zijn.

U kunt tevens uw winkelwagen bekijken, zodat u kunt zien wat de totale verzendkosten zijn.

2. Verzenden jullie ook naar het buitenland?

Ja, wij verzenden o.a. naar de volgende Europese landen:

  • België
  • Frankrijk
  • Duitsland
  • Groot- Brittannië
  • Denemarken
  • Italië
  • Luxemburg
  • Zweden
  • Spanje
  • Oostenrijk

De prijzen voor internationale verzending zijn als volgt:

Pakketpost: €12,95 voor een pakket tot 2kg. Voor dit bedrag wordt het pakket met track & trace nummer verzonden.

Brievenbuspost: €8,95 (zonder track & trace nummer).

Staat het land van uw keuze er niet tussen? Neem dan contact met ons op voor informatie over het verzendtarief.

3. Kunnen artikelen ook worden afgehaald?

Afhalen is in uitzonderlijke gevallen mogelijk. Dit kan uitsluitend op afspraak en is mogelijk in Breda.

Het aankoopbedrag dient contant en gepast betaald te worden. Er is geen pin mogelijkheid.

Afhalen kan van dinsdag t/m vrijdag vanaf 17.00 uur.

4. Wat zijn de levertijden?

Wanneer de bestelling én betaling bij ons binnen is wordt het pakket binnen 48 uur* aangeboden bij PostNL voor verzending.

LET WEL: Dit geldt enkel wanneer het bestelde artikel ook daadwerkelijk uit eigen voorraad leverbaar is!

Mocht er een afwijkende levertijd bij een artikel staan, dan geldt de levertijd zoals aangegeven bij het artikel.

Alle aangegeven levertijden gelden slechts ter indicatie en zijn niet bindend.

PostNL pakketservice biedt een 24-uurs service. In de meeste gevallen betekent dit dat het pakket, na verzending, doorgaans de volgende dag al bij u wordt afgeleverd. Hierop kan door ons helaas geen garantie worden gegeven, gezien wij geen invloed hebben op het verzendproces en afhankelijk zijn van PostNL. Onder normale omstandigheden zal de totale levertijd dan ook zijn:

48 uur voor aanbieding bij PostNL  + 24 uur voor verzending via PostNL = 3 dagen levertijd.

*de 48-uurs service geldt alleen voor bestemmingen binnen Nederland en Belgie

5. Verzenden jullie ook onder rembours?

Nee, wij verzenden niet onder rembours. Hierbij zijn geen uitzonderingen mogelijk.

De kosten van deze verzendwijze zijn te hoog in vergelijking met een standaard verzendtarief, waardoor wij geen gebruik maken van rembours.

Inruil

1. Kan ik spellen inruilen?

Ja, inruil is in principe mogelijk.

Voor meer informatie kunt u terecht op onze inruil /inkoop pagina.

2. Kopen jullie illegale (gekopieerde) spellen in of zijn deze in te ruilen?

Wij accepteren alleen legale games en consoles. Illegale spellen worden bij ons niet geaccepteerd. Voor meer informatie kunt u terecht op onze inruil /inkoop pagina.

Wanneer er illegale (gekopieerde) games bij ons binnen komen zullen deze direct worden weggegooid en geven wij hier geen vergoeding voor.

3. Kopen jullie games en consoles in?

Ja, wij kopen zeker games en consoles in. Nadat wij games en/of consoles ontvangen storten wij doorgaans binnen 3 werkdagen het overeengekomen bedrag op uw bankrekening.

Voor meer informatie kunt u terecht op onze inruil / inkoop pagina.

4. Kopen jullie defecte consoles en/of games in?

Nee, op dit moment kopen wij geen defecte consoles en games in. Wanneer een console en/of game defect bij ons binnen komt sturen wij deze retour en zal u hier geen bedrag voor ontvangen. Voor meer informatie kunt u terecht op onze inruil /inkoop pagina.

Garantie

1. Het artikel wat ik heb ontvangen werkt niet. Wat nu?

U kan ons op info@retroparadise.nl een e-mail sturen met daarin uw ordernummer en het defect wat volgens u aan de orde is.

Dit dient binnen 7 dagen na datum van ontvangst gemeld te zijn.

Binnen 48 uur zullen wij met een passende oplossing komen. Vaak zullen de spullen op onze kosten teruggestuurd kunnen worden* en krijgt u een nieuw artikel of uw geld terug (de keuze is hierin aan u)**.

*Gemaakte retour verzendkosten worden bij duidelijk aantoonbare defecten die ons te verwijten zijn, altijd door ons vergoed. Mocht blijken dat schade of disfunctioneren door eigen gebruik is ontstaan dient u zelf de verzendkosten te vergoeden.

**Wij kunnen enkel overgaan tot ruilen van een artikel of het terugstorten van geld indien duidelijk blijkt dat een defect ons te verwijten is. Mocht blijken dat schade of disfunctioneren door uw eigen gebruik is ontstaan kunnen wij niet overgaan tot vergoeding van het aangekochte artikel.